Shhh… diet

Selamat Pagi dan Salam Sejahtera…

Di pagi Ahad yang indah ini, di temani dengan cerita-cerita babun di Channell National Geographic. Sambil saye melihat-lihat facebook, boleh juga saye memotong-motong sayur di dapur. Hajat di hati mahu bikin sup sayur untuk en. Suami yang sedang berdiet. Ya, perempuan sememangnya mempunyai kelebihan yang tiada pada lelaki (kalau ada pun bersamaan dengan nisbah 1:100,000,000). Boleh melakukan banyak aktiviti dalam satu masa.

Hmmm… berbalik dengan aktiviti berdiet en. Suami, suka saye katakan aktiviti berdiet beliau telah membuatkan saye sangat suke karna saye tidak perlu masak yang heavy-heavy. Banyak juga menu yang saye buat dalam seminggu beliau berdiet (mesti la kena support). Sup sayur (celery, carrot, mushroom, fish ball, potato, tomato), roti wholegrain, scrambled eggs menggunakan olive oil (putih telur sahaja tau! yang kuning nanti saye buat chocolate cake huhu…), oatmeal, dan sebagai snek beliau akan makan epal hijau atau baby tomato (cherry honey) serta minuman yang tiada gula.

Minuman berkhasiat lain yang saye akan buat adalah “Celery + Epal Hijau”. Blend saje, no sugar please… Boleh juga tukar dengan “Celery + Grape Hijau”.

Ada recipe lain tak? Boleh share? Ok lah, babai…

TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://suzila.munmon.com/2010/05/shhh-diet/trackback/

Comments

fulamak:

suruh ja dia posa seminggu atau selang sehari…
minum teh ijo…

minum kopi pait…makan limo. makan buah korma…
jangan makan pasta atau mee.

“Ya, perempuan sememangnya mempunyai kelebihan yang tiada pada lelaki (kalau ada pun bersamaan dengan nisbah 1:100,000,000). Boleh melakukan banyak aktiviti dalam satu masa.”

concentrate kerja la

kelebihan pempuan berbanding lelaki ialah kebolehan bershopping tahap gaban selama 12 non-stop tanpa sedikitpun rasa penat.. hebat2…

Post a comment