CINTA

cinta lahir pada hati seseorang… tanpa diketahui dia telah jatuh cinta padanya… ramai yang mati kerana cinta dan… ramai yang hidup kerana cinta… abadilah nama-nama yang berjuang kerana cinta seperti… romeo & juliet… shah jehan & mumtaz… laila & majnun… dan lain-lain … mereka berjuang kerana cinta… bagaimana pula dengan kita…???????????

TrackBack

TrackBack URL for this entry:
https://suzila.munmon.com/2006/11/cinta/trackback/

Comments

Cinta itu ibarat madu.Orang yang bercinta itu bunganya. -Hamka-.Betul kata-kata mu zila bakarin.Romeo & Juliet mati kerana cinta yang tak kesampaian.Romeo mati kerana minum racun akibat sangkakan Juliet telah mati.Akhirnya???…Shah Jehan pemerintah empayar Moghul membina Taj Mahal demi cintanya pada Mumtaz yang telah mati sebelum itu.Monumen abadi lambang cinta sejati.Berapa ramai yang mati tuk monumen ini.1000,00 orang mati dibunuh, dicacatkan matanya semata-mata kerana Syah Jehan tidak mahu Taj Mahal yang lain di dunia ini.Syah Jehan pula telah di tangkap oleh anaknya, Aurangzeb dan di penjara di bilik bawah tanah.Syah Jehan hanya mampu melihat Taj Mahal dari dalam bilik berkenaan.Sehinggalah mati dalam keadaan menyedihkan.Agungnya cinta Syah Jehan.Apa pun pengertian cinta itu luas.terpulang la kepada seseorang tuk menilainya.Cinta itu adalah fitrah tuk setiap makhluk yang bernyawa.Jadi cintailah cinta.

bila kamarul dah masuk… berjela jela la komennya…

sunggoh lengkap dgn elaboration nya sekali.. mcm mana tak dpt markah tinggi kalau membuat esei…

kertas jawapan masa periksa pon pakai dua buku beb… saiko saiko…

t.kaseh la dgn komen2 yg membina itu……….

cinta? apa tu?
buat masa ni aku cuma ada satu je pengertian tentang cinta..
cinta ialah salah satu perkataan dlm lagu ‘PECINTA WANITA’..dengarkanlah…

Suka saya membetulkan apa yg tidak betul di sini. No.1 Laila bukan berkasihan dgn Majnun tetapi dengan Kaisar.. Majnun itu ertinya Gile. Sebab itu orag panggil Laila Majnun Kaisar.. Maknanya.. laila gilakan kaisar. SIla ambil perhatian. Terima Kasih.

Namun.. cinta memerlukan kepercayaan. BUkan jeles2. 😀

betul tu awang,

majnun tu GILA…

Post a comment