NANANANA (Apa tuh??)

Haluu…

Entry kali nih atas request daripada somebody yang memang sangat dungu dengan istilah NANANANA. Actually… NANANANA yang i selalu guna datang nyer daripada cerita Allahyarham Tan Sri P. Ramlee (Nasib Si Labu Labi). Part Haji Bakhil tengah picnic kat pantai dengan Cikgu Murni (So, lepas ni korang bole la tengok dan dengar dengan teliti). I tried to search dialog cerita tuh tapi tak jumpe. Tak kesah lah nanti ade la kuar kat tv tuh!

NANANANA bermaksud lebih kepada aktiviti bersuka-ria, berhibur, seronot-seronot dan termasuk juga aktiviti-aktiviti yang hanya boleh dilakukan oleh orang yang sudah berkahwin. Contoh word lain yang seerti dengan NANANANA adalah GORENG-GORENG. NANANANA membawa maksud yang sangat luas sehingga kadang-kadang ramai yang salah tafsir. Normally, i guna word NANANANA adalah sewaktu i tengah happy-happy, enjoy dengan family or friends. Even, sewaktu kiter sedang ‘iyak’ (istilah melabur yang agak berbahasa) adalah satu contoh NANANANA. Apa sahaja perbuatan yang kite rase seronok untuk dilakukan adalah NANANANA.

So, kepada Mr. Din (bukan nama sebenar) yang nak tau sangat apa maksud NANANANA, hopefully dah faham lah ye…

Enuff bebe…

TrackBack

TrackBack URL for this entry:
https://suzila.munmon.com/2008/06/nananana-apa-tuh/trackback/

Comments

satu perkembangan yang menarik dari cik suzilalalalalalalaalala..

cherita yang sangat bagus dibaca dan dijadikan bahan rujukan di masa depan.

amin,

hang tak jeles ka suzilalalalalala boleh buat istilah baru nie, hang bila lagi ..haha

Assalamualaikum dari Jeneral…

Pertama sekali saya ingin menguchapkan jutaan terima kasih kerana menerbitkan dan menge’pos’ satu entri yg menarik utk diperbincangkan. tahniah!

Sesungguhnya ucaphan terima kasih tersebut sepatutnya ditujukan kepada ENCIK DIN (bukan nama sebenar) kerana dengan tercetusnya pertanyaan beliau itulah menyebabkan cik ujie meluahkan perasaan nananana nya di sini. Tahniah juga!

Sedikit komen daripada saya: Sesungguhya satu sifat ke’dungu’an yang tercetus akhirnya telah membawa kepada satu penjelasan yang menarik. tetapi janganlah sifat ke’dungu’an itu dibawakan didalam penceritaan sehingga aktiviti IYAK & MELABUR tersebut dijadikan asas perbincangan. renungkanlah…

kepada saudara Jefrydin, janganlah dikau berasa khuatir kerana diri Inche Amien sedikit pun tidak terjejas dengan pengisytiharan istilah tatabahasa terbaru yang diperkenalkan oleh cik ujie.

sebenarnya telah banyak istilah-istilah baru yang telah diperkenalkan oleh Inche Amien semasa hayat beliau seperti Kak Lat Fan Club (KLFC), Nandre Bulu, Shimie Flowerhorn, Tengku Halim, Suehamster, Munmon Nacho Libre, Maria the Qibby, Suhana Stesen Radio, Som Jer Jer, Huda Karipap Girl, Duna si Donut, Golden Brother (Abg Mas) dan sebagainya pada suatu masa dahulu. Dan hingga kini tiada sesiapapun di PLF yang berani mencabar dengan memperkenalkan istilah dan nahu bahasa yang baru disana. Sekhian!

lawak la entry ni..siap ada penerangan pulak tu.. sapa la gerangan yg taktau meaning nananana ni?
nanana = huhahuha bagi saya
si amien ni pulak komen.. amien n nandre sama aje!

hahahaahahahahaa….

Suhana Stesen Radio = nie yang lawak nie, amin, hang memang cipan betui la…
sian dia

tapi aku ingat satu acronym yang saudara kamarol cipta secara spontan dan bersahaja..

ceh.. sgt kureng la ko ni mr amien…aku stesen radio yg berinfomatif tau ! sudah la mr amien n jefrydin ni n3 pasal nananana..bukan suhana okeh? sila ingat ! klu nak n3 pasal aku suh lala buat n3 lain ..ataupun msk ke blog aku..hahaha ..peace!

untuk k.sue = “..ataupun msk ke blog aku..hahaha ..peace!” tak bole bukak la…. 🙁
untuk jefrydin = apa yg kamalol telah cipta… dia tu macam biskut.. kejap ade kejap takde
untuk mummy = ye betol tuh.. huhahuha pun sama macam nananana
untuk amien7 = suehamster tu sape ek??? huhu

Post a comment