Sabar itu cantik, Mawar

As Salam,

Terlampau kusyuk saye membaca 1 blog errr… sebenarnya 2 blog (suami dan isteri). Meleleh airmata saye. Sungguh tabah sang isteri yang masih muda menjaga 2 orang puteri yang sangat comel. Embun & Kekwa 🙂 setelah kehilangan suami yang meninggal di hadapan mata. Oh! saye belum boleh menerima dugaan dan ujian yang begitu. Tuhan, ampunkan saye…

Pada mulanya saye terbaca tulisan sang suami@Nafastari. Tulisannya sangat bagus. Sangat Islamic. Sangat tersusun dengan bait kata-kata dan sulaman yang cukup sedap untuk halwa telinga. Rasanya di zaman ini susah nak mencari suami sepertinya. Yang pandai masak. Yang pandai menjahit. Tapi… kenapa tidak update blognya?

Saye ternampak pula karangan sang isteri@mawarnafastari. Cara penceritaannya juga seperti suaminya. Tapi… di awal ceritanya saye pasti… dia sedang sangat bersedih. Sangat berduka. Ya, baru saye tau kenapa tidak dihupdate blog suaminya. Nafastari sudah tiada. Tiada di dunia ini. Dia telah mengadap Penciptanya. Innallilah… Takziah buatmu Mawar… Benar kata arwah suamimu “Sabar itu cantik, Mawar”

Yea benar. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Entah. Saye takut…

TrackBack

TrackBack URL for this entry:
https://suzila.munmon.com/2011/06/sabar-itu-cantik-mawar/trackback/

Comments

Bila tiba masanya, maka akan pergilah semua ummat manusia ini menghadap penciptaNya…
tak perlu ditangisi, tak perlu bersedih kerna semuanya itu suratan takdir…

Ye betol… Masanya akan tiba jua

Post a comment